Uw CRM-systeem up-to-date houden: hoe doet u dat?

Een CRM-systeem is vandaag onmisbaar voor de marketing-, sales- en service afdeling van uw bedrijf. Het laat u toe om klantenrelaties nog efficiënter te beheren en de verkoopprocessen nog verder te optimaliseren. Tenminste, als u gebruikmaakt van een CRM-systeem dat helemaal up-to-date is. Want de noden van uw business veranderen constant, en dat moet zich ook reflecteren in uw ‘Customer Relationship Management’-systeem. Hier alvast de belangrijkste aandachtspunten.

Uw CRM-systeem up-to-date houden: hoe doet u dat?

Customer Relationship Management: een marathon

Laten we maar meteen van wal steken met een metafoor: Customer Relationship Management (CRM) is geen korte spurt maar een marathon. Een succesvol CRM neemt de klantenfeedback telkens opnieuw als vertrekpunt voor verdere procesverbeteringen. Misschien moeten bepaalde metrics meer naar de voorgrond treden of bepaalde doelen worden aangepast? Hetzelfde geldt voor interne wijzigingen. Zo heeft een nieuwe organisatiestructuur bijvoorbeeld ook een impact op uw CRM.

Om daaraan tegemoet te kunnen komen, moet uw CRM-systeem continu up-to-date blijven. Gelukkig hoeft u daarvoor niet hemel en aarde te bewegen. Ontdek hieronder hoe u te werk gaat.

Kies voor CRM in de Cloud

Het beheer van CRM systemen gaat onvermijdelijk gepaard met regelmatig onderhoud. Met CRM in de Cloud is dat een fluitje van een cent. Uw eigen onderneming hoeft zich er niet mee bezig te houden, u hoeft niet te investeren in interne expertise, en u hoeft niet meer zwaar te investeren in updates. Alles gebeurt automatisch, en u werkt altijd met de meest recente versie van de software.

Houd uw gegevens up-to-date

CRM-systemen zijn maar zo goed als de data waarop ze zich baseren. Met ‘vervuilde’ gegevens bereikt u geen resultaat. Integendeel: ze kunnen leiden tot verkeerde conclusies en uw business schade toebrengen. Implementeer daarom altijd de nodige processen om uw klantengegevens correct en up-to-date te houden. Houd volgende aandachtspunten zeker in de gaten:

  • Consistente invoer van gegevens (denk maar aan gebruik van initialen en achternamen)
  • Dubbele records in de database
  • Contactpersonen die niet meer werkzaam zijn
  • Inactieve e-mailadressen

Graag meer informatie over CRM-systemen updaten? Neem vrijblijvend contact op.