Microsoft lanceert Social Listening

Hoe leeft uw merk op sociale media? Om dat te meten zijn er dure en ingewikkelde tools op de markt. Werkt u met Microsoft Dynamics CRM, dan heeft u die niet nodig. Microsoft Social Listening, een nieuwe functionaliteit van CRM, heeft alles in huis om de conversaties over uw merk op de verschillende sociale media te monitoren.

Microsoft lanceert Social Listening

Microsoft Social Listening doorzoekt de sociale mediakanalen, analyseert de data en presenteert ze in overzichtelijke en duidelijke rapporten. Zo ziet u in één oogopslag hoe het met uw merk is gesteld op het sociale web:

– welke posts bevatten uw ‘keywords’?
– is de trend in deze boodschappen positief of negatief ?
– wat is het populairste medium in verband met uw merk?

Niet alleen kunt u uw eigen product en diensten volgen, maar ook die van uw concurrenten. En daar plukt heel uw sales-, marketing- en customercare afdeling de vruchten van. Uw marketeers sturen hun campagnes bij op basis van de reacties op Facebook, Twitter,…  Mensen die laten weten dat ze iets zoeken of ontevreden zijn over hun huidige oplossing vormen directe leads voor uw sales reps.  En de alert-functie van Social Listening is hét sein voor uw servicesafdeling om in actie te schieten en een ontevreden klant op te volgen.

Naast al deze voordelen voor de uitbouw van uw sales, heeft een implementatie van Microsoft Social Listening nog 4 belangrijke troeven:

1. democratische prijs
2. toegankelijk voor iedereen: marketing, sales en aftersales
3. gebruiksvriendelijk: dezelfde user interface als Dynamics CRM
4. makkelijk aan te leren: intuïtief

Wenst u meer informatie over wat Microsoft Social Listening u kan helpen uw sales te verhogen: contacteer Avento.