Inloggen met de glimlach

In de vakantieperiode is het contrast tussen work en play nog opvallender dan tijdens het werkjaar. Onze collega’s liggen met een cocktail aan het zwembad, terwijl wij hard aan het werk zijn op kantoor of op de autosnelweg in de kijkfile staan. Met leuke zomerse activiteiten in gedachten je mailbox openen en inloggen in CRM komt de productiviteit niet ten goede.

Bij Avento geloven we dat het anders kan. Niet dat we van ieders hobby een beroep kunnen maken, maar we kunnen wel proberen om een paar hobby’s te integreren in het zware werk om de last te verlichten.

Businessman checking his phone in urban area, with copy space.

CRM: meer dan een verplichting

We geloven nog altijd in onze leuze ‘Results first!’, maar gelukkig beseffen bedrijfsleiders steeds vaker dat een goed resultaat het product is van mensen die zich volop inzetten voor hun bedrijf. Daarom willen we ons mobiel CRM-systeem uitbouwen tot iets wat meer is dan een handige administratiehulp of mobiele assistent. Samen met jou denken we bijvoorbeeld na hoe we medewerkers kunnen aansporen om weinig gebruikte functies te ontdekken. Of bedenken we samen hoe we een collectieve hobby kunnen integreren in het werk.

Samen met enkele bedrijven werken we aan een proefproject rond het sociale aspect van CRM. Zo kunnen we CRM uitbouwen tot een sociaal medium waar je statusupdates en andere informelere berichten kunt delen met collega’s. Wat denk je bijvoorbeeld van een wedstrijd om de beste foto van die maand te belonen? Of de medewerker met de meest efficiënte agenda? Bovendien houden we de activiteitsgraad in de gaten en sturen we bij zodra het gebruik opvallend minder wordt, vaak met een oplossing op maat.

Activiteitsgraad verhogen

Wellicht sta je nu nog sceptisch tegenover deze gamificatie, maar vergeet niet dat je met zulke kleine extra’s de adaptatie- en activiteitsgraad gevoelig kunt verhogen. Gebruiken jouw werknemers hun mobiele CRM al met de glimlach? Zorg ervoor dat er niet langer collectief gezucht wordt bij elke nieuwe update, maar mensen na hun vakantie nieuwsgierig zijn naar de veranderingen. Wij zetten deze zomer alvast volop in op de happy mobile workplace. En jij?

Contacteer ons gerust voor een gesprek over de user satisfaction binnen je bedrijf.