JAVA Foodservice doet het zonder administratielast voor klanten en leveranciers

minder administratie crm beurs tips

Een vakbeurs organiseren betekent vooral veel sleepwerk: de standen zelf, grote uithangborden, gadgets en demo’s, massa’s folders, balpennen en notitieblokken enzovoort. Geen wonder dat veel klanten vergeten om ook een mobiele werkplek mee te brengen. JAVA Foodservice gaf het goede voorbeeld en ging op de eigen vakbeurs op stap met Resco Mobile en Microsoft Dynamics 365. Hierdoor konden ze klanten en leveranciers sneller aan elkaar koppelen. Ze verminderden ook de papierstapel en bijbehorende uren administratie. Bovendien konden ze hun klanten sneller en beter bedienen.

Meer verkopen met minder administratie

JAVA Foodservice organiseert al jarenlang een beurs om food professionals in direct contact te brengen met leveranciers. Zij kunnen op deze beurs met elkaar overleggen en acties of promoties aan elkaar voorleggen. Achteraf regelt JAVA Foodservice alle logistiek en zorgt ervoor dat het juiste product in het juiste verkooppunt terechtkomt. JAVA Foodservice vormt de praktische schakel tussen producent en food professionals. Het het hele jaar door leveren ze de producten die op de beurs aan bod kwamen.

Het hoeft niet te verwonderen dat deze organisatie heel wat papierwerk met zich meebrengt. Of liever: meebracht. Want sinds JAVA Foodservice de administratie automatiseerde, was er op de beurs meer tijd voor gesprekken en werden klanten en leveranciers daags nadien al meteen bediend. Bij het binnenkomen worden bezoekers gescand en meteen in Microsoft Dynamics 365 geplaatst. Samen met Avento zorgde JAVA Foodservice voor mobiele toestellen waarop meteen alles genoteerd of aangevinkt kon worden.

“Een beurs leverde vroeger vooral veel werk achteraf op: het verwerken van de stapels ingevulde bestelformulieren. Onze klanten zijn het gewoon om op de beurs bestellingen door te geven, waardoor wij de rest van het jaar kunnen leveren”, vertelt Wim Heylen, ICT Director bij JAVA Foodservice. “Sinds we dit mobiel doen, is de administratielast opmerkelijk lichter geworden. Hierdoor kunnen we onze klanten sneller en beter bedienen.” Leveranciers of klanten, alle beursbezoekers worden bij het binnenkomen meteen geïdentificeerd. Zo verliest niemand nog tijd met het drie keer invullen van dezelfde gegevens.

Bekijk hier de video

Avento – JAVA Foodservice Testimonial NL from Avento on Vimeo.

Mobiel werken voor minder administratie

De voordelen van mobiel werken op een beurs:

    • Beursbezoekers kunnen hun gegevens laten inscannen bij het binnenkomen. Deze gegevens worden meteen in CRM geplaatst of gecontroleerd.
    • Het papierverbruik wordt gereduceerd. Alsook de ecologische voetafdruk.
    • Geen administratie achteraf. Alles wordt meteen verwerkt in het systeem.
    • De verkoper heeft meer tijd om met de klanten te praten. Hij zit niet meer voortdurend te noteren.

 

Wilt u ook meer face time met uw klanten en minder administratie achteraf?

Neem contact op met ons, we helpen u graag verder.

Interesse in de ‘Digitale Transformatie’-aanpak van Avento?

Vraag HIER uw demo aan!