Digital First, ook het adagio van Avento

Het voorbije weekend stond Tour & Taxis in de Brusselse Havenlaan volledig in het teken van Digital First. Avento leverde met Tom Moortgat zelfs een van de bijna 100 keynote speakers die de meer dan 4000 professionals boeiden over thema’s gaande van IoT tot de data-explosie.

Digital First 2017 toonde aan dat ook CRM-specialisten de uitgebreide mogelijkheden van het Microsoft Dynamics platform niet goed bekend zijn.

De aanwezigheid van Avento op Digital First rendeerde, zeker in termen van visibiliteit en naambekendheid. Want dat is het leuke aan deze digitale hoogmis: ze is zeer laagdrempelig en kan een heel heterogeen publiek boeien en niet enkel de professionals en ‘techies’. Zo was er Utopix, de Belgische start-up die professionele fotografen matcht met bedrijven en via het netwerk van de Business Angels €200.000 kon ophalen. Er waren ook een handvol interessante bijdragen over social media en chatbots, hun mogelijkheden en beperkingen als nieuwe verkoopkanalen.

 

Keynote speaker

De keynote van onze managing director Tom Moortgat verliep in een gezellige drukte. De volgers die met koptelefoon om op zijn kanaal afstemden kregen uitleg en antwoord op vragen over de oplossingen die Avento allerhande bedrijven en hun werknemers op het terrein kan bieden. Die oplossingen garanderen een optimale interactie tussen binnen- en buitendienst door de connectie tussen Resco en het Microsoft Dynamics 365 platform.

Digital First 2017 toonde aan dat ook bij professionals en CRM-specialisten de uitgebreide mogelijkheden van het Microsoft Dynamics platform eigenlijk niet goed bekend zijn. Beursbezoekers zakten vooral af naar de stand van Avento omdat ze momenteel geen moderne digitale oplossing hebben of überhaupt kennen om de commerciële buitendienst te ondersteunen en op te volgen. Een ander motief dat naar voor kwam, was de zoektocht naar een goede oplossing voor resource- en capaciteitsplanning. Ook het centraliseren van “Social Engagement”-data in één technisch platform en dat inschakelen voor lead-generation was een interessante invalshoek.

We kregen ook vragen over het digitaliseren van publieke ruimtes en commerciële centra –wat we aankunnen – en zelfs over het opzetten van heuse e-commerce platformen.

Avento’s toekomst

Er is dus nog missioneringswerk te doen om de Field-professional ervan te overtuigen dat Avento de digitale transformatie overal kan doorvoeren, op het terrein, tussen de winkelrekken, in de magazijnen… Zodat zoveel mogelijk mensen geconnecteerd en volledig op de hoogte kunnen werken waar de actie/verkoop effectief plaats vindt.

Wilt u weten wat Avento voor u kan betekenen? Contacteer ons of lees het in onze blog over digitale transformatie.