Cloud solutions voor elke sector: dit moet je onthouden

Meer en meer ondernemingen doen vandaag een beroep op cloud solutions. Een evolutie die natuurlijk alles te maken heeft met de explosieve opmars van mobile devices en de daaraan verbonden cloud-applicaties. Via deze consumer-toepassingen is de cloud ook de bedrijfswereld binnengedrongen. Ontdek hier de voordelen van cloud solutions voor jouw business.

Cloud solutions voor elke sector: dit moet je onthouden

Cloud solutions: flexibel platform

Kort samengevat verwijst de cloud naar alle hardware, software en data die online beschikbaar zijn voor je onderneming. Dankzij cloud computing kun je tools en werkdocumenten aanspreken waar en wanneer jij dat wil, en via het toestel dat jij verkiest: van smartphone tot laptop. Bovendien kan het IT-team in de cloud veel gemakkelijker een nieuwe omgeving opzetten of nieuwe apparaten toevoegen. Op die manier wordt je productieomgeving slimmer en flexibeler.

Cloud als katalysator voor offline CRM

Wie zijn CRM-investering maximaal wil laten renderen, kijkt uiteraard ook naar de aanschafkosten. En dan kom je al gauw uit bij online CRM-toepassingen via de cloud. Die zijn overigens niet alleen goedkoper, maar bieden ook het voordeel dat ze geen synchronisatie vergen. Hier nog enkele andere voordelen van cloud CRM:

  • Geen opstartkosten: kosten verspreid per gebruiker en per maand.
  • Flexibele prijszetting: als het gebruikersaantal daalt, dalen ook de kosten.
  • Hoge beveiligingsgraad: CRM-software is volledig geïsoleerd en bevindt zich in een hoog beveiligde omgeving buiten uw netwerk. Er zijn geen extra beveiligingsmaatregelen nodig voor externe gebruikers. ADFS-beveiliging met encryptiecertificaat is voorzien en wordt geconfigureerd voor gebruik.
  • Geen extra bandbreedte nodig: CRM wordt onmiddellijk verbonden met internet backbone.
  • All-in-pakket: cloud server-infrastructuur, back-ups, Microsoft-updates, … zijn inbegrepen.
  • Cloud SLA 99.9% garantie.

Uiteraard kunnen online en offline toepassingen niet los van elkaar worden gekoppeld. Ze gaan, in het beste geval, naadloos in elkaar over zonder dat de gebruiker er erg in heeft en dus zonder dat de productiviteit van een bedrijf er onder lijdt. Zo is het perfect mogelijk dat een sales-rep in de wagen via zijn mobiele apparaat een cloud-toepassing opent, maar de ingevoerde gegevens pas synct op kantoor, wanneer hij toegang heeft tot een beveiligde internetverbinding. Op dat moment lopen online en offline harmonieus in elkaar over.

Op maat van elke sector

Dé grote troef van cloud solutions is dat ze flexibel inzetbaar zijn, in welke sector je ook actief bent. Of je verkopers zich nu op de baan, op het vliegtuig of in een productieomgeving bevinden: altijd en overal kunnen ze het CRM-systeem raadplegen en de verschillende klantenrelaties verder optimaliseren.
Graag meer informatie over de uitbouw van je CRM-systeem in de cloud? Neem vrijblijvend contact op.