Blog

5 Tips om uw salesteam gelukkig te maken

The Rolling Stones zorgden ongewild voor een van de populairste meezingers voor verkopers onderweg: ‘(I Can’t Get No) Satisfaction’. Verkoop is een harde wereld en veel medewerkers halen hun cijfers niet, waardoor ze gefrustreerd naar het werk vertrekken. We hoeven u niet te vertellen dat een ongelukkige verkoper niet de meest productieve is of – erger nog – zijn satisfaction bij een andere werkgever gaat zoeken. Koester uw verkopers dus en leg hen in de watten.
Er zijn vijf simpele manieren om uw salesteam gelukkig te maken.

Read More

Inloggen met de glimlach

In de vakantieperiode is het contrast tussen work en play nog opvallender dan tijdens het werkjaar. Onze collega’s liggen met een cocktail aan het zwembad, terwijl wij hard aan het werk zijn op kantoor of op de autosnelweg in de kijkfile staan. Met leuke zomerse activiteiten in gedachten je mailbox openen en inloggen in CRM komt de productiviteit niet ten goede.

Bij Avento geloven we dat het anders kan. Niet dat we van ieders hobby een beroep kunnen maken, maar we kunnen wel proberen om een paar hobby’s te integreren in het zware werk om de last te verlichten.

Read More

Microsoft neemt LinkedIn over

Microsoft neemt LinkedIn over voor 26,2 miljard dollar.

Read More

Hoe maakt u vrienden van sales en marketing?

Dankzij mobiel CRM kunt u: effectiever verkopen, heeft u een betere marketing en kunt u klanten opvolgen via het kanaal van hun keuze. Een intelligent customer engagement-systeem, waarop alle teams kunnen samenwerken, is hierbij cruciaal. Maar hoe verzoent u de uiteenlopende noden van sales en marketing?

Read More

De voordelen van Mobiel CRM voor uw klanten

Mobiel CRM gebruiken levert u heel wat voordelen op en ook uw klanten merken ongetwijfeld het verschil. Heeft u nog een duwtje in de juiste richting nodig? Dan sommen we hieronder graag nog eens de extra service op die u dankzij mobiel CRM aan uw klanten kunt aanbieden.

Read More

Eén voor allen, allen voor één CRM-systeem

Sales, marketing, customer service … al uw teams kunnen een goed CRM-systeem gebruiken. Helaas denkt men in de eerste plaats vaak aan de traditionele gebruikers van CRM, waardoor andere afdelingen op hun honger blijven zitten. Nochtans zou customer service bijvoorbeeld even goed gebruik kunnen maken van bepaalde gegevens uit uw marketing-CRM.

Wilt u een CRM-systeem dat het hele bedrijf kan gebruiken? Hou dan zeker rekening met onderstaande opmerkingen.

Read More

Verlies geen tijd meer aan een drukke agenda

Uw verkopers werken lange dagen met vele verplaatsingen. Daardoor zitten ze vaak in het weekend al hun komende werkweek te plannen. Klantenbezoeken efficiënt aan elkaar puzzelen is geen sinecure. Daarom willen wij graag een handje helpen om drukke agenda’s te beheersen.

Dankzij onze routeplanner houdt uw virtuele kalender automatisch rekeningen met verplaatsingen, prioriteiten en de duur van een bezoek. Loopt zo’n bezoek al eens wat langer uit, schuift uw agenda automatisch de juiste afspraken achteruit of gaat hij samen met de klant op zoek naar een andere geschikte datum.

Read More

De meerwaarde van foto’s in uw CRM-systeem

Een beeld zegt meer dan duizend woorden en dat beseft uw verkoper maar al te goed. Zeker in de retailsector kost het beschrijven van een rek in de winkel, de plaats van het promomateriaal of eventlocaties heel wat uren administratie voor uw vertegenwoordiger. Bovendien kan er dankzij een foto makkelijk vergeleken worden bij een volgend bezoek.

Read More

Luister echt naar uw klanten met Social CRM

Voor vele marketeers zijn sociale media op dit moment een bron van frustratie. Ze vragen een eigen manier om met klanten om te gaan en ‘ludieke acties’ worden vaak tegengehouden door het management. Bovendien hebben marketeers amper nog te tijd om zelf te volgen wat er leeft op sociale media. Laat staan dat ze er adequaat op kunnen inspelen.

Om uw hele team te betrekken en tijd te winnen, kunt u Social CRM gebruiken. Zo hoeft één marketeer niet al uw potentiële klanten op de voet te volgen.

Read More

O ja, nog één ding…

Uw verkoper ging op klantenbezoek, maakte duidelijke afspraken en alles leek vlot te verlopen. Hij klapte zijn computer dicht en dus ‘op naar de volgende’, of naar huis. Terwijl hij al één hand op de deurknop heeft, vraagt de klant aarzelend of hij misschien toch iets kan toevoegen: feedback, een extra bestelling, een klacht, of nog anders. Net zoals bij de dokter zien we steeds vaker dit soort ‘deurknopvragen’ opduiken. De doorsnee verkoper maakt zich dan meteen zorgen over bijkomende administratie. Met de juiste technologie hoeft dat helemaal niet.

Surveys; de kortste weg naar nuttige feedback

Om beter te anticiperen op dit soort deurknopvragen, heeft onze Mobile CRM een extra functie: surveys voor klanten. U kunt per product of type klant een korte vragenlijst opstellen en de klant kan deze direct op het mobiele toestel van uw vertegenwoordiger invullen. Aan de hand van een paar ja/nee-vragen weet u meteen of hij tevreden is en welke acties hij verwacht.

De klant krijgt de kans om een paar zaken nog even te overlopen en kan het gesprek afronden. Sales kan naar huis met de extra verzoekjes, maar zonder de administratielast. De antwoorden komen namelijk meteen in het CRM-systeem terecht en waar nodig worden er automatisch acties aan gekoppeld.

Door uw klanten onmiddellijk feedback te laten geven aan het eind van een gesprek, vermijdt u extra administratie en kunt u de service voortdurend verbeteren.

Was u tevreden over deze blogpost? Wil u graag meer weten? Wij helpen u graag verder.

Read More

Interesse in de ‘Digitale Transformatie’-aanpak van Avento?

Vraag HIER uw demo aan!