Blog

In de blogs blijft geen enkel onderwerp onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

De reflectie van Ann

Licht dat reflecteert, levert onverwachte effecten op. Wat als Ann, de HR manager van Avento, reflecteert? Zelf blijft ze netjes uit de schijnwerpers; wel bekijkt ze het reilen en zeilen op kantoor maar ook daarbuiten met onbevangen, open blik. Misschien met de deskundige ogen van een echte people manager. So what? Reflecteer mee en kijk zo eens bij ons binnen. Je vindt Ann haar blogs door in de zoekbalk naar ‘HR’ te zoeken. Of door de emoticon die op elke afbeelding staat.

“Verbazingwekkend hoe goede merchandising direct impact heeft op de visibiliteit”
15-03-2022

A day in the life of Phoebe – Episode 4

“Dadelijk zelf de baan op, maar eerst mijn team van field medewerkers nog aansturen met de FMCG-app Fearless Leader van Avento”. Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento. Met een fast moving consumer good – een bekend  merk  – dat met de gespecialiseerde FMCG/CPG-app Fearless Leader van Avento in de markt wordt gezet. Field medewerkers van die producenten gebruiken Fearless Leader voor hun CRM en XRM. Wil je weten welke vermaarde producten en klanten van Avento zo elke dag je pad kruisen, volg dan Phoebe en Vince, een bezorgde moeder en haar zoontje.

Lees meer >

CRM: Over mannen, de Bru remedie & Duvel T-shirts
15-02-2022

A day in the life of Phoebe – Episode 3

“Maar dan haalt Hans haar plots bij de les op een toontje dat haar niet bevalt…” Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento. Met een fast moving consumer good – een bekend  merk  – dat met de gespecialiseerde FMCG/CPG-app Fearless Leader van Avento in de markt wordt gezet. Field medewerkers van die producenten gebruiken Fearless Leader voor hun CRM en XRM. Wil je weten welke vermaarde producten zo elke dag je pad kruisen, volg dan Phoebe en Vince, een bezorgde moeder en haar zoontje.

Lees meer >

A day in the life of Phoebe – Episode 2
24-01-2022

“Ik koop hem over de middag Look-O-Look veters*”.

Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento. Met een fast moving consumer good – een bekend  merk  – dat met de gespecialiseerde FMCG/CPG-app Fearless Leader van Avento in de markt wordt gezet. Field medewerkers van die producenten gebruiken Fearless Leader voor hun CRM en XRM. Wil je weten welke vermaarde producten zo elke dag je pad kruisen, volg dan Phoebe en Vince, een bezorgde moeder en haar zoontje.

Lees meer >

Avento helpt Pollet Water Group met CRM gebouwd op Microsoft en Resco.Net
06-01-2022

De Pollet Water Group is een holding die in meer dan 15 landen met bijna 30 bedrijven allerhande oplossingen aanbiedt voor waterbehandeling in de industrie en de residentiële en medische sector. Zij gaan bij  hun keuze voor een nieuw Customer Relations Management niet over één nacht ijs maar kiezen voor een zekere, schaalbare en efficiënte oplossing.  Avento, sinds jaar en dag partner van Microsoft en van Resco.Net, is trots het CRM-systeem voor de Pollet Water Group op permanente basis te mogen uitbouwen

Lees meer >

A Day in the Life of Phoebe – episode 1
21-12-2021

Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento. Met een fast moving consumer good – een bekend  merk  – dat met de gespecialiseerde FMCG/CPG-app Fearless Leader van Avento in de markt wordt gezet. Field medewerkers van die producenten gebruiken Fearless Leader voor hun CRM en XRM. Wil je weten welke vermaarde producten zo elke dag je pad kruisen, volg dan Phoebe en Vince, een bezorgde moeder en haar zoontje.

Lees meer >

A day in the life of…
26-11-2021

Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento.

Bij het ontbijt, in het station, in de krantenwinkel, in de supermarkt, tijdens de lunch, op een feestje… Van ’s morgens bij het ontwaken tot in de late uurtjes kom je fast moving consumer goods tegen die met de hulp van Avento in de markt worden gezet: kaas en ham van Vache Bleue, sla van Florette, frisdrank van AA Drinks, smoothies ontworpen door Innocent Drinks, Fruitella of ander lekkers uit het gamma van Perfetti Van Melle, Java koffie, Fisker muntjes, lekker wijntje verdeeld door AdVini, een Westmalle of een Gouden Carolus of toch maar een Duvel? Tot zelfs Laurent-Perrier champagne. De lijst is echt indrukwekkend lang.

Lees meer >

Vache Bleue en United Soft Drinks groeien al 10 jaar met Fearless Leader
29-10-2021

Die nieuwe features worden door grotere, internationaal opererende gebruikers wel gretig ingezet. Onder meer Duvel Moortgat, Perfetti Van Melle, Laurent-Perrier en Innocent Drinks maken wel gebruik van de mogelijkheden om bestellingen te plaatsen, om aan assortimentsbeheer te doen, voor territory management, om acties te beheren…

Lees meer >

FA-BU-BLEU OF BLUE SPARK? FRISK OF KLENE? FEARLESS LEADER SCOORT INTERNATIONAAL
11-10-2021

Is een store check in Chelsea verschillend van een store check in Nanterre? Wordt de share of shelf op een andere manier berekend in een Carrefour dan in een Tesco? Verschilt het Territory Management waar je werkschema’s mee opstelt al naargelang de gesproken taal? Uiteraard niet. Blue Spark van Innocent Drinks – een verfrissend drankje met appel, limoen en kokoswater – smaakt in Frankrijk identiek maar heet er Fa-Bu-Bleu. En de van oorsprong Belgische pepermuntjes van Frisk of de dropmuntjes van Klene – nu allebei lekkers van Perfetti Van Melle – liggen in Nederlandse of Belgische winkels in dezelfde rekken op dezelfde strategische plaatsen.

Lees meer >

07-09-2021

Fearless brewing

“Four sales points already – I’ve launched a ‘brand’ ;-)”

“You can only brew beer for your own consumption. In principle, you can’t even drink it with your friends. So we took our recipes to ’t Hofbrouwerijke in Putte and, with the help of Jef Goetelen, we made a decent batch of Molenzonen Groen and Molenzonen Rood – 1,100 litres of each colour. The real brewer thus ensures that all the administration is in order, particularly with respect to duty.  Our Molenzonen beers are now in the canteen as well as in the local Prik&Tik (off-licence) and in 2 local cafés. So, I was able to use Fearless Leader to visit these four sales outlets and take orders.”

Will Steven become a real brewer? Is there a job change on the horizon? You can read his answer in the next update.