Bent u klaar voor Artificiële Intelligentie?

Artificiële Intelligentie

Veel bedrijven begrijpen nog niet hoe Internet of Things (IoT), Machine Learning of Artificiële Intelligentie (AI) hun zaak vooruit kunnen helpen. Daarom vonden wij het geen slecht idee om de mogelijkheden van die technologieën eens te demonstreren aan onze prospecten en klanten. Zo kunnen zij het voortouw nemen in deze belangrijke digitale (r)evolutie en hun concurrenten een stap voor blijven.

Op zes juni jongstleden kwamen we samen in de kantoren van Microsoft voor enkele inspirerende keynotes, een demonstratie – live vanuit Dubai – en interactieve presentaties. Hebt u het evenement gemist? Geen nood, de komende weken vatten we samen wat Artificiële Intelligentie voor u en uw klanten kan betekenen.

Kom uit uw luie zetel

Als uw IT behoorlijk goed draait en uw bedrijf voorlopig geen nood heeft aan innovatie, is de verleiding groot om nog wat te wachten met het integreren van hypes als IoT en AI in onze manier van werken. Voor de komende paar jaar zit u gebeiteld, niet? Let maar op, waarschuwt Nathalie Bekx van Trendhuis. Uw bedrijf heeft al die scifi-achtige vernieuwingen wellicht sneller nodig dan u denkt…

Bekx heeft het over ‘evolutie door disruptie’: “Bedrijven die zich comfortabel voelen en afwachten, krijgen vaak de hardste klappen. Kijk maar hoe Uber de taxibedrijven deed daveren of hoe AirBnB ervoor zorgde dat hotels tegenwoordig een pak klantvriendelijker zijn. Ze hebben geen andere keuze dan mee te evolueren. In plaats van af te wachten welke disruptie uw sector zal raken, kunt u beter zelf de touwtjes in handen nemen en disruptie veroorzaken.” Dit kan door een extra service te bieden aan uw klanten. Artificiële intelligentie kan u helpen daarin de juiste keuzes te maken.

Blijf niet op uw data zitten

Klanten klagen dat bedrijven hen niet meer kennen. Telkens opnieuw moeten ze dezelfde gegevens invullen, dezelfde bestelling plaatsen, dezelfde vragen aan uw klantendienst stellen… Klanten verwachten een vlekkeloze ervaring, op maat van hun wensen. Het goede nieuws is: u kunt hen die bieden! Uw bedrijf heeft waarschijnlijk alle nodige informatie al ergens opgeslagen. Met de hulp van Artificiële Intelligentie kunt u er ook echt iets mee doen.

“44% van de bedrijven uit de FMCG-sector doet helemaal niets met de verkregen data van klanten.”
Willie Ahlers, Data Insight Architect bij Microsoft.

 

Een eenvoudige applicatie kan voor u data analyseren, voorspellingen doen, structuren blootleggen, simulaties maken en nog veel meer. Zo leert u uw klanten kennen en kunt u hun gedrag voorspellen. Met die gegevens kunt u hen een nog persoonlijker service bieden. Vaste klanten krijgen een vriendelijke reminder over het product dat ze jaarlijks bestellen, uw sales weet perfect wie ze voor zich hebben en slecht verkopende producten kunt u beter positioneren. U hoeft geen data-analist in huis te nemen, uw software vertelt u waar de problemen zich bevinden en stelt meteen oplossingen voor.

Wil u weten hoe u van klantendata naar betere service gaat? Volg onze blog de komende weken of neem contact met ons op. We vertrouwen u graag al onze geheimen toe.

Ik wil weten wat AI voor mij kan doen en vraag nu een vrijblijvende demo aan

Interesse in de ‘Digitale Transformatie’-aanpak van Avento?

Vraag HIER uw demo aan!